top of page
Vyhledat
  • Ludmila Francová

PROČ NÁM OBEZITA SNIŽUJE NAŠI IMUNITU?

V dobách našich předků, kdy si lidé byli nuceni obstarat svou potravu fyzickou námahou, byla obezita velmi vzácná. V dnešní době ale máme jídla všude dostatek a bez nutné námahy. Pokud k tomu přidáme ještě sedavé zaměstnání, nadbytek kilogramů je běžný důsledek. Naše tělo na tuto situaci ale není připraveno, dostává mnohem více energie než je skutečná potřeba. Tuto přebytečnou energii si ukládá ve formě tuku. Při nadměrném množství tuku v těle pak následně nastávají nebezpečné změny, a to zejména u tuku vnitřního neboli viscelárního. Prostředí viscelárního tuku se mění z protizánětlivého na prozánětlivé. To vede ke vniku chronických zánětů. A roztáčí se nám nebezpečný začarovaný kruh, protože chronické záněty mají za důsledek mnoho dalších zdravotních komplikací, a to zejména diabetes II.typu, vysoký krevní tlak, rakovina, ateroskleróza a artritida. Ale také mnohem větší náchylnost ke všem infekcím. To všechno vede k užívání velkého množství léků.


Naštěstí si tento problém už uvědomuje čím dál větší množství lidí a výrazně začínají měnit svůj životní styl. Sportují, kupují si kvalitní potravinové doplňky. Hlavně ale přemýšli nad, co by správně měli jíst. Strava totiž hraje absolutně klíčovou úlohu v tvorbě naší správně imunity. Jídlo totiž může být i lék. To, že naše jídlo by mělo být pestré, mělo by obsahovat plno vitamínů a minerálů, víme všichni už od svého dětství. Málokdo už se ale zamýšlí nad tím, co s naší imunitou dokáže udělat cukr, konkrétně tedy glukoza. Vzhledem k strukturální podobnosti s vitamínem C ji naše oklamané buňky lehce umožňují vstup. A tím si ničíme přirozenou imunitu našeho těla. To je i důvod, proč nejčastější obětí koronaviru jsou právě cukrovkáři.


Naší prioritou by tedy měl být boj s našimi nadbytečnými kilogramy a to zejména těmi, které máme uloženy v oblasti naší bříšní dutiny. Viscelární tuk je totiž opravdu skrytý zabiják. Nejenom, že nám postupně mohou kolabovat naše orgány, ale můžeme mít problém zvládnout i sebemenší infekci nebo nápor viru.


Co tedy závěrem? Zařaďte so svého jídelníčku dostatečné množství kvalitních proteinů a tuků, a to zejména zdravých Omega3. Ty vám pomohou dostat váš imunitní systém do formy elitní záchranářské jednotky, která nedovolí v pádu a plenění žádného nájezdníka a likvidátora.

0 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page